Eventuella reklamationer eller klagomål ombeds riktas mot reseledaren eller vår lokala representant snarast, med avseende på (om möjligt) omedelbar åtgärd. Sker ej detta, kan rätten till att senare kräva ersättning bortfalla. Detta gäller dock inte om researrangören har handlat ohederligt eller grovt oaktsamt, eller om kravet beror på personskada på resenären.

Reklamationer avseende fel och brister, som inte kunna riktas på resmålet, skal framsändas skriftligen per post eller e-mail till FolkeFerie.dk (som är teknisk arrangör av resorna) senast 4 veckor efter hemkomst.

FolkeFerie.dk
Søndre Fasanvej 98
DK-2500 Valby

E-mail: reklamation@folkeferie.se

Följande information ska inkluderas:
•    Personliga upplysningar (fullständigt namn, adress, telefon, e-mail)
•    Upplysningar om resan (biljett-/bokningsnummer, hotell, avrese- och hemresedatum, avreseflygplats)
•    Vad reklamationen avser
•    Om och när synpunkterna framförts till reseledare på resmålet, samt vad åtgärden innebar

Vid behov kan kunden kontakta Konsument Europa, som ger råd före och efter köp från researrangör inom EU.  

Vid klagomål på researrangören kan Pakkerejse-Ankenævnet i Danmark kontaktas:

Pakkerejse-Ankenævnet
Røjelskjær 11, 3. sal
DK-2840 Holte
Tlf nr.: +45 45 46 11 00
Web: http://www.pakkerejseankenaevnet.dk